Throwback

IMG_0213
Jag och min syster ute i loungen efter att hon hoppat GP-Ponnyn inne i Scandinavium. Hon blev 9:a på stilen, men vann omhoppningen med stor marginal. Inte visste jag då, att jag, tre år senare skulle stå som vinnare inne i Scandinavium. Jag red knappt vid denna tiden.
________________________________________________________________________________

GP-ponnyn
Måndag kväll fylldes Scandinavium av koncentrerade unga ryttare, som red ett träningspass inför helgens final i GP-Ponnyn.

Evelina Lindh, 12 år och yngst bland finalisterna, deltar i tävlingen för första gången – vilket inte märks när man pratar med henne. Hon utstrålar lugn och positivt förväntan.
– Lite pirrigt känns det, men bra, tyckte hon efter träningsritten. Jag är mest förvånad över hur mycket mindre Scandinavium ser ut i verkligheten!

Några speciella förberedelser innan lördag räknar inte Evelina Lindh med, trots att hon bara ridit sin häst Bally Har King i en vecka.
– Vi klickade på en gång! Han är pigg, men inte nervig. Planen nu är att bara jobba på som vanligt, på samma sätt som inför semifinalen.

Fotograf: Jorma Valkonen Källa: www.gothenburghorseshow.se

Jag var konstigt nog inte nervös inför min ritt, men som jag berättat innan blir jag sällan nervös. T.ex inför SM-finalen med Sam var jag inte heller nervös.. En gång minns jag då jag var väldigt väldigt nervös, och det var när jag skulle in i min första SM-final med Gulis.


http://www3.ridsport.se/Tavling/Evenemang/2011/GoteborgHorseShow2011/Nyheter/YngstvarbastiGPPonnyn/
Lyckan efter vinsten var total!
Jag var i chock, och det kändes som om att allt gick i 200km/h. Det kändes som om jag hann att rida, rida ärevarv, intervjuas och andas på 10 min. Allt gick så himla fort.
IMG_0163

evelinda-lindh-gp-ponnyn

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=4372227
‘En radioreporter tog tag i mig snabbt efter jag hoppat av Harry och intervjuade mig om vinsten i GP-ponnyn. Som ni hör så var jag verkligen så glad, och helt till mig av chocken. Så roligt att sånt finns bevarat 🙂 ‘
190861_211031365579614_1425831_o

Lämna en kommentar