Dagen fulländad

God kväll på er. Precis hela dagen har spenderats i stallet och på hemmaplan. Morgonsysslorna bockades av och jag började med att rida Zirre. Vi är just nu i en bettprovningsperiod och hittade idag ett bett som fungerade bra. Han blir lätt stark och lite framtung, så man kommer få byta bett mellan varven också, vilket oftast är en bra sak som dem flesta gör.  Jag red honom en stund i paddocken och sedan red jag ut på premiärtur i skogen och i klätterbacken. Efter det red jag Quick. Ett markarbetspass med bommar och cavalettis. Hon jobbade på bra och man får för varje dag som går en bättre helheltsbild av henne och vad man behöver förbättra. Främst nu är det att stärka henne så hon blir liksidigt stark och framförallt orkar galoppera på ett rakt spår innan och efter hindret 🙂 Kändes jättefin! 

Tog en liten paus efter dem två kusarna. Gick efter det ut och fixade i stallet med mockning, sopning, fylla vatten i hinkar, höpåsar, ge krafftfoder och SlobberMash och tog efter det in Jackie och gav henne ett härligt kvällsbad. Lät henne stå inne medan jag red ut på sista hästen för dagen, Tulle, som fick sig ett lättare klätterpass. Efter det, när vi kom tillbaka till stallet, gjorde jag iordning honom, kvällsfodrade och släppte ut Jackie igen och tog in Zirre och Quick. 

Så ja, det var min dag. Snart börjar skolan igen och ja, det känns ju sådär. Men samtidigt ska det bli kul med nya rutiner, eller tillbaka till dem gamla, normala skolrutinerna 😉

Ha en bra kväll! 

 

Lämna en kommentar