Lång dag

Hej på er. Idag började skolan. Japp, idag, den 13:e Augusti.. Vi börjar tidigare än alla andra skolor och exakt varför vet jag inte.. Men i alla fall så hamnade jag och Molly i samma klass! Kul att ha någon med sig i början. Vår klass verkar jättebra och framför allt lärarna verkar jättebra och hela upplägget med schemat och hur kurserna ligger känns kanon. Så den första dagen gick mest ut på att få information och lite busskort och så där. Efter skolan gick några av oss och åt lunch.. Sen hem! Min dator har lyckats gå sönder, så den lämnades in på lagning idag… 

Väl hemma la jag mig i solstolen i 1,5 h och solade i det fina vädret. Runt 18 fixade jag stallet och sen vid 19 började jag rida. Alla tre hoppades idag. Quick var jätteduktig. Hon försöker alltid göra sitt bästa verkligen! Hoppade på gräs för första gången idag och det gjorde hon bra 🙂 Tulle var pigg och avslutade med några större språng på 135. Lekande lätt hoppar han över dem hindrerna 🙂 så fin! Nu har ju klockan hunnit ticka på men sista hästen skulle ridas och det var Zirre som vi jobbade lite lydnad och stärkande med. Han blir bättre och bättre och lägger till med sådana lyror så jag flyger i sadeln, haha! 😀 Lyxproblem, eller hur? 

Morgondagen ser ut som följande: Skola från 10:00 till 13:00 om jag inte minns helt fel.  Sedan umgås med vänner en stund innan det är dags att åka hem. Tulle ska ridas ut på lång skritttur. Zirre och Quick ska även dem skrittas ut. Sedan ska Tulles grejer fixas inför tävligen på lördag. 

Ha en fin kväll! 

    
   

Lämna en kommentar